Prezentare situatie actuala a implementarii proiectului F.A.R.M.E.C. â Femei Asistate pentru Reusita pe Piata Muncii si Evolutia in Cariera

Micsoreaza fontul  Font normal  Mareste fontul 

Prezentare situatie actuala a implementarii proiectului F.A.R.M.E.C. – Femei Asistate pentru Reusita pe Piata Muncii si Evolutia in Cariera POSDRU/144/6.3/S/128920

 In perioada 01.05.2014 – 31.10.2015 ADAF - Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin deruleaza in parteneriat cu SC DAVO STAR IMPEX S.R.L,  AOA AG - Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges, SIVECO ROMANIA si  ILEIAKO CPP ANGELOS TSIKAS (Grecia) proiectul POSDRU F.A.R.M.E.C. - Femei Asistate pentru Reusita pe Piata Muncii si Evolutie in Cariera.

Obiectivul general al proiectului este de a asigura si promova tratamentul si accesul egal pe piata muncii pentru femei din trei regiuni de dezvoltare ale Romaniei( Bucuresti-Ilfov, Sud-Muntenia si S-V Oltenia) prin actiuni pozitive de calificare in meserii cerute pe piata muncii cu efecte asupra cresterii oportunitatilor de ocupare si de dezvoltare a carierei femeilor prin programe de formare specifice in scopul dezvoltarii aptitudinilor, dobandirii abilitatilor antreprenoriale si dezvoltarii propriei afaceri.

Pana la momentul actual, echipa de management si de implementare a proiectului a fost constituita, toti expertii fiind notificati ca experti pe termen lung. Echipa de management a coordonat si monitorizat in permanenta desfasurarea in bune conditii a activitatilor proiectului, fiind raspunzatori de implementarea cu succes a acestora. Pana in prezent, activitatile s-au desfasurat in conditii normale, toate dificultatile si obstacolele fiind rezolvate.

In ceea ce priveste achizitiile publice, a fost urmat planul de achizitii, conform caruia au fost achizitionate: mobilier, laptop-uri, unitati hard disk, materiale consumabile, router wireless, incarcare cartus toner, achizitii pentru Workshop Regional Sud-Vest Oltenia.

Cu privire la activitatea de informare si publicitate, unul dintre cele mai importante evenimente organizate in cadrul proiectului „F.A.R.M.E.C. – Femei Asistate pentru Reusita pe Piata Muncii si Evolutia in Cariera” a fost Conferinta de Lansare a proiectului, ce a avut loc la Hotel Marshal Garden, in data de 28.08.2014. In cadrul acestei conferinte, au fost prezentate scopul, misiunea si viziunea Partenerului 3 – AOA AG, descrierea proiectului si implicarea asociatiei in activitatile proiectului.De asemenea, un rol important al activitatii A3 este reprezentat de furnizarea materialelor pentru actualizarea web-siteului, reflecantand activitatile implementate si rezultatele obtinute.

Pe parcursul primului an de implemenare, Specialistul Informare si Promovare proiect a realizat activitati specifice, pentru atingerea obiectivelor proiectului. In acest sens, au fost concretizate activitati de informare si promovare a proiectului, incepand cu studierea si cunoasterea Manualului de Identitate Vizuala POSDRU 2007-2013.

Ulterior, a fost conceput un articol de prezentare a proiectului, ce a fost publicat in ziarul pe care Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges il editeaza, Orizont Economic Argesean. De asemenea, au fost create si alte machete de prezentare a progresului ce a fost realizat pe parcursul lunilor de implementare a proiectului, machete ce au fost publicate in ziarul mai sus mentionat.

Pentru o mai buna vizibilitate a activitatilor proiectului FARMEC, acesta a fost promovat si in mediul online, pe site-ul www.aoaarges.ro fiind postate materiale de prezentare a proiectului, anuntul referitor la Conferinta de Lansare a proiectului, materiale si fotografii realizate in urma Conferintei de Lansare.

In concordanta cu datele de incepere a cursurilor, specialistul Informare si Promovare proiect a participat la deschiderea cursurilor de limba engleza, contabilitate, lucrator in comert si lucrator in alimentatie. Cu aceasta ocazie, au fost realizate fotografii, au fost concepute articole si au fost postate pe site-ul www.aoaarges.ro. De asemenea, a fost conceput si un material cu testimoniale ale unor persoane ce au absolvit cursul de limba engleza si a fost postat pe site-ul mai sus mentionat. Mai mult, pentru participantele la cursurile care au fost desfasurate sau se afla in derulare, au fost pregatite mape de prezentare a proiectului, ce contineau agende-caiet, pix, stick de memorie si brosuri, si le-au fost inmanate.

Responsabilul activitatii A3 a creat si a actualizat baze de date cu presa, firme si potential grup tinta, din judetul Arges. Catre aceste baze de date au fost transmise informari asupra proiectului, comunicate de presa referitoare la Conferinta de Lansare a proiectului, informari, invitatii si agende cu privire la activitatile realizate in cadrul proiectului.

A fost conceput un model de pliant cu insemnele proiectului, informatii despre obiectivele acestuia si cursurile la care persoanele interesate au posibilitatea de a se inscrie.

Pentru o mai buna atingere a obiectivelor proiectului, a fost gasit, contactat si informat grupul tinta, prin intermediul distribuirii afiselor de promovare a proiectului in diverse zone din Pitesti si distribuirea altor materiale de promovare. In acest sens, au fost distribuite 485 de brosuri si persoanele care le-au primit au fost informate cu privire la activitatile proiectului si, de asemenea, au primit raspunsuri la solicitarile si intrebarile pe care le-au adresat.

Referitor la achizitiile realizate, responsabilul activitatii A3 a conceput, printat si lipit etichetele necesare, cu insemnele proiectului.

Proiectul a fost promovat si in cadrul diverselor evenimente, cum ar fi „Bursa locurilor de munca pentru absolventi”; „Ziua Economistului” – ce a avut loc la Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii din Pitesti; Gala AOA 2014; „Targ de job-uri si internship-uri”. In urma acestor evenimente, au fost concepute materiale si, impreuna cu fotografiile realizate in cadrul evenimentelor, au fost postate pe site-ul www.aoaarges.ro si pe pagina de Facebook a Asociatiei Oamenilor de Afaceri Arges. 

Totodata, specialistul in informare si promovare proiect a participat si a oferit sprijin in cadrul organizarii Conferintei de Lansare a proiectului si a Workshop-ului Regional „Constientizarea societatii civile si a femeilor privind combaterea inegalitatilor, in special a celor bazate pe gen, etnie, dizabilitati, varsta”. Pentru acest workshop au fost transmise invitatia si agenda evenimentului catre firme, institutii publice, presa si grup tinta din judetul Arges si au fost monitorizate confirmarile. De asemenea, au fost pregatite 70 mape cu agende caiet, agende eveniment, pix, brosura de prezentare a proiectului, ce au fost inmanate participantilor la workshop-ul regional mai sus mentionat. Si in acest caz a fost realizat un material si a fost postat, impreuna cu fotografii din cadrul evenimentului, pe site-ul www.aoaarges.ro.

De asemenea, pentru furnizarea corecta a informatiilor despre proiect, a fost conceput un material cu prezentarile partenerilor din proiect, necesar postarii pe site-ul proiectului de catre Solicitant.

In urma finalizarii cursurilor, a fost conceput modelul de diploma, urmand a fi completat cu datele specifice fiecarui curs, printate, indosariate si inmanate absolventelor.

In cadrul Proiectului, Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges a efectuat acreditarea a 2 programe de calificare – nivel 1: Lucrator in Comert (cod N.C. 5220.1.1) si Baby Sitter (cod N.C. 5133.1.1). Astfel, s-au intocmit dosarele de acreditare, s-au transmis Autoritatii Nationale pentru Calificare, in vederea autorizarii. S-au obtinut autorizatiile necesare in vederea demararii cursurilor.

De asemenea, AOA AG detine autorizatii pentru organizarea urmatoarelor celorlalte cursuri de formare in cadrul Proiectului: Inspector Resurse Umane; Manager de Proiect; Contabilitate; Lucrator in Alimentatie cod N.C. 5123.1.1 (Ospatar); Comunicare in Limba Engleza.

Pana in prezent s-au finalizat urmatoarele cursuri: Comunicare in limba engleza, Contabil COD COR 331302, Lucrator in comert COD N.C. 5220.1.1, Lucrator in alimentatie COD N.C. 5123.1.1.

In ceea ce priveste activitatile inovatoare, interregionale si transnationale concentrate pe bunele practici in domeniul egalitatii de sanse pe piata muncii  si in afaceri, acestea s-au concretizat printr-o vizita de studiu si documentare la partenerul transnational si participarea partenerului transnational la evenimente si cursuri din Romania cu exemple de bune practici si experienta pozitiva proprie.

 
 
 
  • POZA
  • POZA
  • POZA
  • POZA
  • POZA
  • POZA
  • POZA
  • POZA